Întrebări frecvente

Zboruri

Procedura de rezervare

  1. Cum pot face o rezervare de zbor?
  2. Am ales un zbor, dar tariful nu mai este disponibil pentru rezervare. Ce trebuie să fac?
  3. Care este ultimul moment în care pot rezerva un bilet de avion?
  4. Cum mă pot asigura că rezervarea mea s-a realizat cu succes?
  5. Am realizat o rezervare de avion, dar nu am primit un e-mail de confirmare. Ce trebuie să fac?
  6. Am primit un e-mail de confirmare, dar conține erori. Ce trebuie să fac?
  7. Cum îmi primesc biletul electronic?
  8. Pot rezerva un bilet de zbor telefonic sau prin e-mail?
  9. Voi plăti un tarif suplimentar pentru rezervarea telefonică sau prin e-mail?
  10. Pot face o rezervare pentru un grup?
  11. Nou-născuții își primesc propriul bilet?
  12. De ce nu mi s-au solicitat detaliile din pașaport?
  13. „Dna.” în loc de „Dra.”. Este corect?

Plată

  1. Cum pot plăti o rezervare de avion?
  2. Când sunt retraşi bani de pe cardul meu de credit?
  3. Pot introduce fără frică numărul cardului de credit? Utilizarea paginii tripsta.ro este sigură?
  4. Pot să rezerv un bilet de avion pentru o altă persoană folosind cardul meu de credit?
  5. Voi plăti în Euro?
  6. Există o plată pe cartea mea de credit, dar nu am primit un e-mail de confirmare. Rezervarea mea este reușită?
  7. Ce este autorizația prealabilă și cum va fi eliberată suma rezervată de pe cardul meu de credit?
  8. Aș dori să fac o nouă rezervare, dar există o sumă rezervată în contul meu. Este posibil ca suma rezervată să fie eliberată imediat ?

Solicitări speciale

  1. Pot rezerva un bilet pentru un copil neînsoțit?
  2. Ce proceduri trebuie urmate de persoanele cu dizabilităţi și de persoanele cu probleme de locomoţie pentru a putea călători cu avionul?
  3. Doresc să beneficiez de meniu special la bord - de exemplu, meniu vegetarian. Ce trebuie să fac?
  4. Doresc să adaug asistență cu scaun cu rotile la rezervarea mea. Ce trebuie să fac?

Modificări și anulări

  1. Pot modifica detaliile rezervării mele?
  2. Se aplică vreo taxă pentru efectuarea modificărilor?
  3. Pot modifica numele pasagerului?
  4. Îmi pot anula rezervarea de zbor?
  5. Se aplică o taxă de anulare?
  6. După cât timp îmi voi primi banii înapoi?
  7. Ce se întâmplă dacă o companie aeriană modifică sau anulează un orar de zbor?
  8. Doresc să modific sau să anulez rezervarea dar zborul este efectuat de mai multe companii aeriene. Care sunt termenii şi condițiile care se aplică în acest caz?
  9. Cum pot modifica sau anula chitanţa/factura emisă?

Check-in și îmbarcare

  1. Trebuie să confirm ora de decolare?
  2. Ce documente trebuie să am la mine, în afara biletului electronic, în timpul călătoriei?
  3. Copiii necesită documente de călătorie?
  4. Cum realizez procedura de check in?
  5. Îmi pot alege locul?
  6. Unde stau nou-născuții?
  7. Cum definesc, în mod normal, companiile aeriene categoriile de vârstă?
  8. Care sunt categoriile de locuri în avion?

Bagaje

  1. Care sunt limitele și dimensiunile bagajelor?
  2. Ce nu poate fi transportat în bagaje?
  3. Îmi pot lua laptopul în avion?
  4. Pot transporta echipamente electronice la bord?
  5. Doresc să transport un echipament special, ex.: echipament de schi. Ce trebuie să fac?
  6. Doresc să fiu însoțit de animalul meu de companie. Ce trebuie să fac?

Programul pentru pasagerii frecvenți

  1. Ce este programul Frequent Flyers (FFP)
  2. Cum pot intra în Programul Frequent Flyers (FFP)?
  3. Dețin un card Frequent Flyers și doresc să efectuez o rezervare de zbor prin tripsta.ro Îmi voi pierde beneficiile?
  4. Fac parte din programul Frequent Flyers al unei alte companii aeriene decât cea cu care zbor. Îl pot utiliza în continuare?

Low cost

  1. Voi primi un bilet electronic low-cost după efectuarea rezervării?
  2. Am realizat o rezervare cu o linie aeriană low-cost. Este necesară realizarea check-in-ului online?
  3. Zbor cu o linie aeriană low-cost. Cum adaug bagaje?
  4. Companiile aeriene low-cost oferă locuri business sau la clasa întâi?

Asistență clienți

  1. Cât de repede voi primi un răspuns la solicitarea trimisă prin e-mail?
  2. Am trimis o solicitare prin e-mail și am primit un răspuns automat. Ce reprezintă acest mesaj?

Procedura de rezervare în sus

Cum pot face o rezervare de zbor?

În motorul de căutare a zborului, trebuie să introduceți detaliile călătoriei dumneavoastră (destinația, data, numărul de pasageri). Se afișează toate combinațiile de zboruri, începând cu cel mai economic tarif. Vor urma câțiva pași simpli pentru solicitarea informațiilor cu caracter personal.

Am ales un zbor, dar tariful nu mai este disponibil pentru rezervare. Ce trebuie să fac?

Această situație poate apărea în următoarele cazuri:
a) Ultimul loc disponibil din zborul sau tariful propriu-zis pe care l-ați selectat a fost vândut în timp ce dumneavoastră vă realizați rezervarea.
Trebuie reținut faptul că, înainte de a primi mesajul care vă confirmă rezervarea, nu există nicio garanție că zborul ales este în continuare disponibil.
b) Locurile care nu mai sunt disponibile sunt afișate în continuare în sistemul de rezervare al locurilor din cauza timpului insuficient necesar pentru reîncărcare.

Situațiile de acest gen apar rar. Cu toate acestea, în cazul în care întâmpinați o situație similară în momentul utilizării sistemului nostru, vă rugăm să ne contactați.

Care este ultimul moment în care pot rezerva un bilet de avion?

Rezervările de zbor pot fi create în ziua călătoriei. Cu toate acestea, perioada exactă înaintea orei de plecare va depinde de destinația de plecare și de ora locală a destinației de plecare.

Cum mă pot asigura că rezervarea mea s-a realizat cu succes?

Rezervarea dumneavoastră s-a realizat cu succes în momentul în care se afișează o pagină care conține următorul mesaj:
Vă mulțumim pentru rezervarea făcută prin compania noastră”.
În acel moment veți primi de asemenea un e-mail de confirmare automat, care va include numărul rezervării și toate detaliile rezervării dumneavoastră.

Am realizat o rezervare de avion, dar nu am primit un e-mail de confirmare. Ce trebuie să fac?

Dacă nu ați primit e-mail-ul de confirmare, este posibil să fi scris greșit adresa de e-mail de înregistrare în cadrul procesului de rezervare sau este posibil ca acesta să fi intrat în folderul de corespondență nedorită (junk) sau spam al furnizorului dumneavoastră de e-mail. Dacă nu găsiți confirmarea în căsuța dumneavoastră poștală electronică, vă rugăm să vă verificați folderul de corespondență nedorită (junk) sau spam.  Dacă în continuare nu puteți găsi e-mail-ul de confirmare, vă rugăm să ne contactați.

Am primit un e-mail de confirmare, dar conține erori. Ce trebuie să fac?

Dacă descoperiți erori în e-mail-ul de confirmare, contactați-ne imediat. Cu toate acestea, modificările nu sunt posibile în toate cazurile sau pot implica costuri suplimentare.

Cum îmi primesc biletul electronic?

Biletele de zbor se emit exclusiv în format electronic (e-ticket) și nu se mai emit în format tipărit. Biletul electronic (e-ticket) este un fișier digital înregistrat în cadrul unei baze de date de bilete electronice, iar acesta nu poate fi pierdut, uitat sau furat. În termen de 24-48 de ore, biletul electronic va fi trimis la adresa dumneavoastră de e-mail.

Pot rezerva un bilet de zbor telefonic sau prin e-mail?

Da, însă trebuie să luați în considerare că cea mai comună metodă de plată este prin depozit bancar.

Voi plăti un tarif suplimentar pentru rezervarea telefonică sau prin e-mail?

Da, pentru orice rezervare telefonică sau prin e-mail se aplică o taxă de aproximativ 20 € .

Pot face o rezervare pentru un grup?

Puteți face o rezervare online pentru un număr de maxim 9 pasageri. Pentru un grup mai mare de  9 pasageri, vă rugăm să trimiteți solicitarea prin e-mail Serviciului nostru cu clienții.

Nou-născuții își primesc propriul bilet?

Da, dar biletele pentru nou-născuți sunt emise doar în cazul în care nou-născutul este însoțit de un adult. Prețul este mai mic, cuprinzând în mod normal un tarif scăzut căruia i se aplică valoarea taxelor.

De ce nu mi s-au solicitat detaliile din pașaport?

Detaliile din pașaport nu sunt solicitate de toate Liniile aeriene și pentru toate destinațiile. În cazul în care vi se solicită detaliile din pașaport, fie vi se va cere să le introduceți în cadrul procesului de rezervare, fie veți fi contactat de Tripsta.

„Dna.” în loc de „Dra.”. Este corect?

Biletele de avion cu specificația „Domnișoara” se utilizează doar în cazul pasagerelor cu vârsta de până la 12 ani. Începând cu vârsta de 12 ani, se va utiliza adresarea de „dna.”.

Plată în sus

Cum pot plăti o rezervare de avion?

Rezervările pot fi finalizate online folosind doar cardul de debit sau de credit ca plată. Cardurile acceptate sunt Visa, Visa Electron, Mastercard, American Express, Diners Club și Euroline. Vă rugăm să rețineți că există posibilitatea unor taxe suplimentare pentru plata cu cardul de credit. Aceste taxe vor fi afișate înaintea încheierii rezervării, în momentul alegerii modalității de plată.
Plățile efectuate online pe site-ul www.tripsta.ro sunt procesate de Piraeus Bank.

Când sunt retraşi bani de pe cardul meu de credit?

De pe cardul dvs. de credit va fi retrasă suma necesară după ce veţi furniza informațiile referitoare la cardul de credit, cerute în pasul 5 (Plată). În cadrul acestei etape, datele dumneavoastră sunt prelucrate de sistemul nostru după ce faceți clic pe butonul „Mai departe” din partea de jos a ecranului.

Pot introduce fără frică numărul cardului de credit? Utilizarea paginii tripsta.ro este sigură?

Informațiile referitoare la cardul dumneavoastră de credit ne sunt trimise prin intermediul unui server securizat. Utilizăm cea mai inovatoare și sigură tehnologie disponibilă, care vă criptează detaliile dumneavoastră personale și referitoare la cardul de credit. Metoda de criptare utilizată este tehnologia standard „Secure Socket Layer” (SSL). Pentru un plus de siguranță, utilizăm un firewall care ne protejează serverul și sistemul împotriva accesului neautorizat.

Pot să rezerv un bilet de avion pentru o altă persoană folosind cardul meu de credit?

Da, puteți efectua o rezervare pentru o altă persoană, folosind cardul dumneavoastră de credit. Cu toate acestea, titularul cardului de  credit trebuie să își furnizeze detaliile de contact (adresa de e-mail și numărul de telefon). Este posibil ca reprezentantul departamentului nostru de servicii cu clienții să contacteze titularul cardului de credit pentru a solicita informații suplimentare.

Voi plăti în Euro?

Tripsta.ro este situată în Grecia. Astfel, toate tranzacțiile realizate prin intermediul cardurilor de credit și de debit sunt taxate în Euro. În ultima etapă a procedurii de rezervare, suma totală este afișată în Euro. Ratele de schimb valutar (SV) utilizate pentru conversia la Euro sunt actualizate zilnic și sunt obținute pe baza surselor oficiale.
Banca emitentă poate aplica taxe suplimentare și/sau rate de SV diferite.

Există o plată pe cartea mea de credit, dar nu am primit un e-mail de confirmare. Rezervarea mea este reușită?

Nu, biletele de avion pe care i-ați încercat să rezervați nu au fost confirmate, din cauza unei probleme tehnice temporare a companiei aeriene, în itinerariul selectat în timpul procedurii de rezervare.

Acesta a rezultat într-o rezervare eșuată în timp ce o autorizarea prealabilă a sumei corespunzătoare a avut deja loc.

Ce este autorizația prealabilă și cum va fi eliberată suma rezervată de pe cardul meu de credit?

O autorizație prealabilă este o reținere temporară a unei anumite sume din soldul disponibil pe un card de credit / debit și poate apărea în timpul unei tranzacții online. Acest lucru se poate întâmpla din mai multe motive: neînțelegeri între mai multe sisteme implicate în tranzacție, sesiune de shopping expirată, întârzieri în autorizarea plății de la banca titularului cardului. Autorizația prealabilă nu este o taxa, ci o practică bancară de blocare a sumei în contul titularului cardului până la clarificarea tranzacției, pentru a evita transferurile inutile între conturi bancare. Prin urmare, nu veți fi taxat în cazul în care tranzacția a eșuat.

Tripsta trimite o cerere de anulare automată la bancă ca suma rezervată să fie eliberată. Această solicitare prevede în mod clar că firma noastră nu va încasa suma rezervată. Este responsabilitatea băncii de a elibera suma rezervată din contul dvs. și depinde de politica sa, când veți avea suma blocată disponibilă în cont.

În orice caz, vă sfătuim să vă contactați banca și să cereți mai multe informații privind acest subiect.

Dacă doriți să continuați cu o rezervare nouă, vă sfătuim să încercați din nou dintr-un alt browser.

Aș dori să fac o nouă rezervare, dar există o sumă rezervată în contul meu. Este posibil ca suma rezervată să fie eliberată imediat ?

În afară de transmiterea unei cereri privind tranzacția nereușită către banca dvs., Tripsta nu are voie să interfereze cu nicio procedură sau politică bancară, pentru ca suma rezervată să fie eliberată mai devreme. Chiar și după ce cererea a fost trimisă din partea noastră, unele bănci ar putea solicita să rețină suma, in funcție de politicile lor. Prin urmare, vă recomandăm să vă contactați banca pentru a solicita informații suplimentare privind acest aspect.

Solicitări speciale în sus

Pot rezerva un bilet pentru un copil neînsoțit?

Copiii cu vârsta de până la cinci (5) ani nu pot călători fără a fi însoțiți de un pasager cu vârsta, în mod normal, de peste optsprezece (18) ani. Se pot elibera bilete pentru copiii neînsoțiți, însă doar telefonic. Fiecare companie aeriană urmează reglementările sale interne cu privire la copiii neînsoțiți și, de aceea, vă recomandăm insistent să contactați compania aeriană în cauză înainte de a rezerva zborul, pentru a vă lua toate măsurile de precauție necesare. Numeroase companii aeriene furnizează un serviciu de însoțire pentru copii, însă costurile și cerințele aplicabile acestui serviciu sunt reglementate de fiecare companie aeriană în parte. Pentru a asigura siguranța copiilor (cu vârsta cuprinsă între 2 și 11 ani) care călătoresc neînsoțiți, vă rugăm să ne contactați.

Ce proceduri trebuie urmate de persoanele cu dizabilităţi și de persoanele cu probleme de locomoţie pentru a putea călători cu avionul?

Pasagerii cu dizabilităţi și pasagerii cu probleme de locomoţie sunt obligați să informeze compania aeriană sau agenţia de turism despre necesitatea și natura asistenței cu minim 48 de ore înaintea orei de plecare.
Prezența unui câine de asistență poate fi asigurată de asemenea, la cerere, cu condiția înștiințării în avans, în conformitate cu normele naționale aplicabile referitoare la transportul câinilor de asistență, în cazul în care aceștia există. Pasagerul trebuie să se prezinte la aeroport cu 2 ore înaintea orei de plecare, fie în punctele desemnate pentru pasagerii cu dizabilităţi și pasagerii cu probleme de locomoţie, fie la punctele de check-in.

Doresc să beneficiez de meniu special la bord - de exemplu, meniu vegetarian. Ce trebuie să fac?

Pentru a adăuga un meniu special la rezervarea dumneavoastră, vă rugăm să ne contactați.

Doresc să adaug asistență cu scaun cu rotile la rezervarea mea. Ce trebuie să fac?

Pentru a adăuga asistența cu scaun cu rotile, vă rugăm să ne contactați. Vă rugăm să rețineți că este necesar să furnizați o scurtă descriere a motivului pentru care solicitați utilizarea unui scaun cu rotile.

Modificări și anulări în sus

Pot modifica detaliile rezervării mele?

Modificările depind de tipul tarifului și de politica referitoare la modificări a fiecărei companii aeriene. Pentru orice întrebări sau solicitări referitoare la modificări, vă rugăm să ne contactați.

Se aplică vreo taxă pentru efectuarea modificărilor?

Modificările depind de bilet și de politica fiecărei linii aeriene. Cu toate acestea, există numeroase tarife care nu pot fi modificate, în special cele oferite de companiile low-cost. În cazul celor care pot fi modificate, costul suplimentar va consta într-o penalizare aplicată de linia aeriană și orice diferență apărută la nivelul tarifului și al taxelor dintre biletul nou și cel vechi. În funcție de pachetul de servicii selectat, Tripsta poate aplica de asemenea o taxă de modificare.

Pot modifica numele pasagerului?

Modificările de nume sunt permise rar, în funcție de politica companiei aeriene. Vă recomandăm să acordați o atenție sporită, întrucât numele (nume/prenume) trebuie să fie introdus exact așa cum este înregistrat în pașaport sau în cartea de identitate, în caractere latine. Chiar dacă numele este introdus greșit, sistemul va continua procesarea și va emite biletul electronic automat.

Îmi pot anula rezervarea de zbor?

Pentru orice întrebări sau solicitări referitoare la anulări, vă rugăm să ne contactați. Rețineți că o companie aeriană vă poate anula rezervarea, însă procedura de rambursare trebuie procesată de Tripsta.

Se aplică o taxă de anulare?

Taxele de anulare depind de tipul tarifar și de politica de anulare a fiecărei companii aeriene. Cu toate acestea, există numeroase tarife care nu pot fi anulate, în special cele oferite de companiile low-cost. În funcție de pachetul de servicii selectat, Tripsta poate aplica de asemenea o taxă de anulare.

După cât timp îmi voi primi banii înapoi?

În cazul anulărilor, rambursările acordate clienților sunt prelucrate doar după ce compania aeriană propriu-zisă a prelucrat rambursarea către tripsta.ro. Procesul de rambursare durează, în general, până la 15 de zile lucrătoare de la data anulării. Cu toate acestea, datorită procedurilor bancare, suma respectivă va apărea în extrasul dumneavoastră de cont doar după alte 7-10 zile.

Ce se întâmplă dacă o companie aeriană modifică sau anulează un orar de zbor?

Companiile aeriene au dreptul să modifice orarele, orele, numărul de zbor și chiar să anuleze zborurile. Compania noastră va depune toate diligenţele posibile pentru a vă informa despre orice modificări sau anulări, în cadrul programului de lucru și va încerca să vă contacteze prin e-mail. În cazuri speciale și dacă este necesar, vă putem contacta telefonic. Trebuie reținut că, pentru orice modificare a zborului, răspunderea este exclusiv în sarcina companiei aeriene care operează zborul, iar tripsta.ro nu își asumă nicio răspundere.

Doresc să modific sau să anulez rezervarea dar zborul este efectuat de mai multe companii aeriene. Care sunt termenii şi condițiile care se aplică în acest caz?

Aplicația noastră 'Best Price Mix' oferă combinația cea mai ieftină de zbor, astfel încât este posibil să primiți numere diferite de bilete pentru companii aeriene diferite pentru fiecare rută a deplasării.
Vă rugăm să țineți cont că pentru fiecare bilet în parte se aplică termenii şi condițiile companiei aeriene specificate.

Cum pot modifica sau anula chitanţa/factura emisă?

Puteți trimite cererea dumneavoastră aici. Pentru a emite o nouă factură/chitanţă, se va aplica un cost suplimentar de 45 lei.

Check-in și îmbarcare în sus

Trebuie să confirm ora de decolare?

Nu este obligatoriu să confirmați ora de decolare. Cu toate acestea, se recomandă să confirmaţi ora de decolare companiei aeriene sau aeroportului corespunzător, întrucât pot apărea modificări ale zborului ales.
Biroul nostru depune toate diligenţele posibile pentru a vă informa despre modificările apărute la nivelul zborurilor, însă în cazul în care există probleme meteorologice, o grevă sau orice alte motive care afectează zborul (zborurile) în ziua călătoriei dumneavoastră, va trebui să contactați direct compania aeriană sau aeroportul.

Ce documente trebuie să am la mine, în afara biletului electronic, în timpul călătoriei?

Pentru a călători, fiecare pasager va avea documente oficiale: pașaport, carte de identitate (cărțile de identificare cu caractere latine sunt acceptate în anumite cazuri).  Călătorii din anumite țări, în funcție de destinație, au nevoie de viză/viză de tranzit sau ESTA. Pentru a primi informații complete legate de documentele de călătorie, vă rugăm să contactați ambasada dumneavoastră. Vă rugăm să aveți în vedere și faptul că pentru anumite destinații este necesar un pașaport valabil cel puțin 6 luni de la data călătoriei. Pasagerul este responsabil pentru deţinerea documentelor necesare de călătorie.

Copiii necesită documente de călătorie?

Da. În mod similar adulților, copiii trebuie să dețină pașaport și viză, în funcție de țara de destinație, la data călătoriei.

Cum realizez procedura de check in?

Puteți efectua check in-ul online, prin intermediul site-ului companiei aeriene, furnizând informațiile primite pe biletul electronic (cu 24 ore înaintea plecării sau direct de la aeroport - cu 2 ore înaintea plecării).

Îmi pot alege locul?

Vă puteți selecta locul fie prin intermediul site-ului companiei aeriene, fie direct la aeroport, înaintea plecării. În anumite cazuri speciale, companiile aeriene furnizează locuri care pot fi rezervate prin compania noastră.

Unde stau nou-născuții?

Nou-născuții vor sta pe genunchii adulților. Rețineți că liniile aeriene permit un singur nou-născut pentru fiecare pasager adult. Dacă nu doriți ca nou-născutul dumneavoastră să stea pe genunchii dumneavoastră, ci pe un loc separat, vă rugăm să ne contactați.

Cum definesc, în mod normal, companiile aeriene categoriile de vârstă?

Adulții sunt considerați, în mod normal, pasagerii cu vârsta de peste (12) ani.
Copiii sunt considerați, în mod normal, pasagerii cu vârsta cuprinsă între doi (2) și unsprezece (11) ani.
Nou-născuții sunt considerați, în mod normal, pasagerii cu vârsta mai mică de (2) ani.

Care sunt categoriile de locuri în avion?

În general, există trei clase, în funcție de tipul de avion și de configurația locurilor, în conformitate cu aspectele stabilite de fiecare companie aeriană.
Clasa economică
Clasa economică în cadrul unui avion ocupă în mod normal majoritatea locurilor din interiorul cabinei. Acestea sunt locurile cu cost redus și oferă mai puține facilități și servicii pasagerilor.
Clasa business
Clasa business, care este mai scumpă decât clasa economică, furnizează mai multe servicii și facilități pasagerilor care o aleg. Locurile din clasa business sunt separate de cele din clasa economică din interiorul cabinei și se află în partea din față a avionului.
Clasa întâi
Clasa întâi este cea mai scumpă clasă din avion, fiind clasificată de asemenea drept clasă de lux. Aceasta este localizată în secțiunea din față a cabinei avionului și oferă locuri mai confortabile și mai puține, precum și mai multe servicii. Pentru detalii suplimentare, vă recomandăm să vizitați site-ul companiei aeriene.

Bagaje în sus

Care sunt limitele și dimensiunile bagajelor?

Bagaj de mână: În general se permite transportarea unui singur bagaj de mână în interiorul avionului, în conformitate cu normele majorității liniilor aeriene, greutatea permisă a bagajului de mână variind în funcție de compania aeriană. Conform prevederilor stipulate de Uniunea Europeană, dimensiunile bagajului de mână nu vor depăși următoarele dimensiuni: 56 cmx45 cmx25 cm (inclusiv mânere, carcase exterioare, roți).
Bagaj de cală: În general, se permite un singur bagaj, cu o greutate de sub 20 kg, pentru fiecare pasager.
În orice caz, pasagerul trebuie să țină cont de faptul că greutatea permisă în kilograme a bagajului de cală/de mână și dimensiunile acestuia diferă de la o companie la alta și depind de politica aplicată de fiecare companie. Din acest motiv, este util ca pasagerul să contacteze compania aeriană pentru a obține informații exacte referitoare la greutatea și dimensiunile pe care le poate utiliza în fiecare caz. În plus, se aplică o taxă suplimentară pentru orice bagaj suplimentar/greutate suplimentară, prețul taxei variind în funcție de politica aplicată de fiecare companie aeriană.

Ce nu poate fi transportat în bagaje?

Pasagerii nu pot transporta următoarele produse în bagaje: Gaze comprimate: de congelare profundă, inflamabile,  neinflamabile și otrăvitoare.
Agenți corozivi precum acizi, substanțe alcaline, mercur și baterii cu plumb.
Explozivi: muniție, pocnitori, rachete de semnalizare, pistoale, capse de detonare și toate tipurile de arme de mână.
Lichide și solide inflamabile: precum lichide pentru reumplerea brichetelor, chibrituri, vopsele, dizolvanți și brichete.
Materiale radioactive.
Genți și serviete cu dispozitive de alarmă incorporate.
Oxidanți.
Substanțe otrăvitoare și infecțioase.
Alte materiale periculoase, precum materialele magnetice, materialele  care cauzează disconfort sau iritații.
Formulele lichide din bagajul lichid după punctele de control din cadrul aeroportului și din avion. Această prevedere nu se aplică în cazul bagajului prezentat la check-in și al formulelor lichide aflate într-un container cu o capacitate de maxim 100 mililitri (ml). Containerele vor fi introduse în pungi din plastic, transparente, resigilabile, cu o capacitate maximă de 1 litru pe pasager. Următoarele articole sunt definite drept lichide: apă, băuturi, supe, creme, loțiuni, uleiuri, spray-uri parfum, geluri de toate tipurile, lichide condiționate sub presiune precum spuma de ras, deodorante, loțiuni precum pasta de dinți, amestecuri lichid-solide, alte articole cu o consistență similară.
În mod excepțional, următoarele pot fi transportate în bagajul de mână:
Medicamente, alimente dietetice și mâncare pentru bebeluși, considerate necesare pe durata zborului, pasagerul putând fi solicitat să dovedească necesitatea pentru acestea.
Formulele lichide precum băuturile și parfumurile cumpărate de pasageri în avion sau în outlet-ul aeroportului situate după punctele de control. Aceste articole sunt vândute în pungi sigilate speciale, pe care pasagerii nu trebuie să le deschidă înainte de a trece de punctul de control al bagajelor de mână la stațiile de îmbarcare și la punctele de tranzit ale aeroporturilor, pe întreaga rută a călătoriei acestora. De asemenea, trebuie reținut faptul că, în conformitate cu legislația SUA, posesia sau transferul tuturor tipurilor de brichete este interzisă în bagajul de cală și în bagajul de mână pentru zborurile a căror destinație este SUA.
Rețineți că lista de mai sus este oferită ca exemplu. Pentru informații suplimentare, contactați aeroportul sau compania aeriană în cauză.

Îmi pot lua laptopul în avion?

Pasagerii își pot lua laptopul la bord. Cu toate acestea, laptopurile trebuie scoase din bagajul de mână pentru a fi verificate separat în cadrul controlului din aeroport.

Pot transporta echipamente electronice la bord?

Pasagerul poate transporta asemenea dispozitive (ex.: televizoare de dimensiuni mici, radiouri etc.) în interiorul avionului, însă acestea trebuie predate separat la punctul de control al aeroportului, pentru finalizarea mai rapidă a procesului. Dacă aveți alte întrebări, vă recomandăm să contactați direct compania aeriană aleasă.

Doresc să transport un echipament special, ex.: echipament de schi. Ce trebuie să fac?

Echipamentele speciale nu sunt incluse în greutatea gratuită permisă care poate fi transportată de pasager și, astfel, va fi taxată suplimentar de compania aeriană. Taxa va depinde de tipul echipamentului special, de greutate și dimensiuni. În cazul în care doriți să transportați un echipament special, vă recomandăm să ne contactați, însă vă rugăm să rețineți că orice cost suplimentar va fi plătit direct companiei aeriene.

Doresc să fiu însoțit de animalul meu de companie. Ce trebuie să fac?

Reglementările și procedurile pentru transportarea animalelor de companie în cabină, în zonele de depozitare a bagajelor ale avionului variază în funcție de compania aeriană și de destinație. Pentru informații suplimentare, vă recomandăm să contactați compania aeriană care vă operează zborul sau compania noastră, înainte de a continua efectuarea rezervării. Dacă ați efectuat deja o rezervare, vă rugăm să ne contactați.

Programul pentru pasagerii frecvenți în sus

Ce este programul Frequent Flyers (FFP)

Programul Frequent Flyers este un serviciu oferit de companiile aeriene pasagerilor fideli ai acestora, pentru a le furniza servicii și beneficii îmbunătățite în cadrul călătoriei, prin compania specifică în cauză.

Cum pot intra în Programul Frequent Flyers (FFP)?

În general, înregistrarea în cadrul acestui program se realizează în conformitate cu termenii prevăzuți de fiecare companie aeriană. Pentru Programul pentru pasagerii frecvenți al unei linii aeriene, precum și pentru toate informațiile referitoare la programul pentru pasagerii frecvenți de care sunteți interesat(ă), vă recomandăm să contactați direct compania în cauză.

Dețin un card Frequent Flyers și doresc să efectuez o rezervare de zbor prin tripsta.ro Îmi voi pierde beneficiile?

Nu, punctele dumneavoastră vă vor fi adăugate pe card. Vă puteți introduce numărul cardului făcând clic pe căsuță, sub numele pasagerilor din cadrul pasului 3 (Detaliile pasagerului). Dacă ați efectuat deja o rezervare, vă rugăm să ne contactați pentru a vă introduce detaliile în rezervare.

Fac parte din programul Frequent Flyers al unei alte companii aeriene decât cea cu care zbor. Îl pot utiliza în continuare?

Cardurile Frequent Flyers pot fi utilizate doar pentru companiile aeriene care aparțin aceleiași alianţe de companii aeriene. ex.: Turkish Airlines și United Airlines aparțin alianţei Star Alliance, astfel încât un singur cod poate fi folosit în ambele cazuri.

Low cost în sus

Voi primi un bilet electronic low-cost după efectuarea rezervării?

Nu, companiile low-cost nu furnizează bilete electronice. După finalizarea rezervării prin intermediul Tripsta, veți primi 2 email-uri de confirmare. Unul de la Tripsta, cu referința rezervării a companiei aeriene si un altul, de la compania aeriană, cu informațiile referitoare la zbor.

Am realizat o rezervare cu o linie aeriană low-cost. Este necesară realizarea check-in-ului online?

Da, pentru majoritatea companiilor aeriene low cost este necesară realizarea check-in-ului online. Anumite companii aeriene Low Cost permit realizarea check in-ului direct la aeroport, însă pot aplica o taxă suplimentară.

Zbor cu o linie aeriană low-cost. Cum adaug bagaje?

Bagajele pentru care s-a făcut check-in-ul nu sunt incluse în prețul biletului liniilor aeriene low cost, exceptând bagajul de mână, care permite, în general, o greutate de maxim 5-6 kg.
Dacă doriți să mai adăugați bagaje, vă rugăm să contactați direct compania aeriană. Taxele de bagaje variază de la o companie la alta.

Companiile aeriene low-cost oferă locuri business sau la clasa întâi?

Nu, companiile aeriene low cost oferă exclusiv locuri la clasa economic.

Asistență clienți în sus

Cât de repede voi primi un răspuns la solicitarea trimisă prin e-mail?

Toate solicitările primite prin e-mail vor primi un răspuns în termen de 24 de ore, prin e-mail sau telefonic, în cazul în care solicitarea dumneavoastră este primită în cadrul programului de lucru. În cazul în care solicitarea dumneavoastră este primită în afara programului de lucru, vă vom contacta în următoarea zi lucrătoare. În cazul solicitărilor urgente primite în afara programului de lucru, vă recomandăm să contactați direct furnizorul de servicii în cauză.

Am trimis o solicitare prin e-mail și am primit un răspuns automat. Ce reprezintă acest mesaj?

E-mail-ul automat confirmă primirea solicitării dumneavoastră. Acest e-mail are un număr de tranzacție unic, creat special pentru solicitarea dumneavoastră. Nu trebuie sa raspundeti la acest e-mail.